Propositiehuis

 

🗓 1,5 dagen               🏷 2995,-               👫 incompany

 

 

VERSTERK JE PROPOSITIE

Propositiehuis is een eenvoudig model bestaande uit 6 bouwstenen, waarmee bedrijven een scherpe en aantrekkelijke propositie kunnen ontwikkelen. Gebaseerd op Creating Value Propositions en toepasbaar gemaakt voor midden- en kleinbedrijf.
Dit model is zeer veelvuldig gebruikt in de Syntens adviezen.

1. Je propositie formuleren als basis voor de marketing.

2 Onderwerpen ● Plek van de propositie in strategie en marketing ● Toelichting propositiehuis en spelregels ● Case: een propositie voor hulpveren ● Vertaling van propositie in een marketing plan.

3 Wat is een propositie? ● Jouw unieke aanbod aan de markt ● Positionering t.o.v. concurrenten ● Laten zien waar je voor staat.

4 In andere woorden: Voor Wie? Waarom? Wat? Waarmee? Hoe? Waar?

5 AIDA in relatie tot propositie Awareness Interest Desire Action Hier herken ik mij in Dit is interessant, maar… Het is geloofwaardig, ik wil het wel Voor wie moet ik kiezen? Awareness Interest Desire Action. Hier herken ik mij in Dit is interessant, maar… Het is geloofwaardig, ik wil het wel voor wie moet ik kiezen?

6 Het propositiehuis eigen positie innemen creatie eigen positie innemen creatiespeelveld in kaart brengen analyse en keuze speelveld in kaart brengen analyse en keuze

Belofte van de propositie.

Onderbouwing van de belofte.

Concurrenten.

Onderscheidend vermogen van de propositie.

Merkpositionering. (positionering van het bedrijf in de markt)