Groei van de onderneming realiseer je wanneer klanten graag bij je terugkomen en graag hun goede ervaring aan andere (potentiële klanten) vertellen. Klanten doen dit wanneer ze in alle contacten met de onderneming een (gelijksoortige) positieve ervaring hebben.
Het middel bij uitstek om positieve ervaringen te helpen vormen is design. (van product-, web- & graphic- tot aan service- en experience design)De tool biedt iedere adviseur een middel om met de MKB ondernemer te praten over:
– de ervaring die zijn klant heeft in alle contacten (van folder tot product tot gedrag van medewerkers) met de onderneming
– waar er kansen liggen voor verbetering wanneer die ervaringen sterk verschillend zijn of niet zoals de ondernemer graag ziet.
Resultaat van de tool is een lijst met kansen waarmee een collega die meer van het betreffende onderwerp weet kan worden ingezet.
– inzicht krijgen in de veelheid van contacten die leiden tot een totaal indruk (oordeel) van de klant
– inzicht krijgen in de ervaring van de klant in de verschillende contacten met de onderneming;
– gaan zien van kansen ter verbetering van die contacten;
– inzicht krijgen dat je ervaringen (van klanten) bewust kan vormen;
– inzicht krijgen in hoe dit te realiseren (door de inzet van design).