Businessmodel design

Waar draait het om?

BRON: SYNTENS innovatiecentrum

Hoe kunt u als bestaand bedrijf komen tot een beter businessmodel als antwoord op de veranderende markt?  Wat is het bijbehorende verdienmodel? En hoe vindt u een businessmodel dat bij uw organisatie past? Waar liggen kansen om als u uw businessmodel nader beschouwt?
Waarmee kan ik mijn businessmodel versterken? Moet ik mijn businessmodel innoveren? Hoe doe ik dat dan?

Een businessmodel beschrijft de manier waarop een organisatie waarde creëert, levert en ten gelde maakt. De kern van een businessmodel is de waarde voor de klant.  Deze workshop biedt u handvatten om zelf uw businessmodel te toetsen en te verbeteren. Dat doen we aan de hand van het door Alex Osterwalder ontwikkelde “Business Model Canvas”.

We geven veel concrete inspirerende voorbeelden van zowel grote bedrijven als MKB bedrijven.
Want wat is het geheim achter het succes van Apple, Hilti, Skype of Nespresso? Het geheim schuilt niet alleen in hun innovatieve producten, maar ook in de wijze waarop zij hun businessmodel hebben ingericht om maximale waarde te genereren voor zowel zichzelf, de samenwerkingspartners als klanten. De ontrafeling van dit succes begint met het blootleggen van hun vernieuwende businessmodel. Hoe creëren zij waarde voor klanten?

In deze workshop maakt u kennis met het model en ervaart u hoe u dit in de praktijk in kunt zetten.
Als u wilt nadenken over hoe u business kunt genereren:

– met uw octrooi of technische know how in een voor u onbekende markt
– door het uitnutten van uw bijzondere kennis en/of kunde
– omdat u bijzondere kennis heeft van een bepaalde groep gebruikers of klanten

Waarom kopwerk

We leven in een zesjes-cultuur. Na een voldoende zijn mensen afgeleerd verder te denken. Dat staat groei in de weg. We helpen organisaties en professionals voorbij de 6 te groeien.